My Best Tips for a Better Night’s Sleep
How to Hide Under Sporty Outfit
Nocco Omena & Fitness Classic
Create a Personal Wish List
5 tapaa tehdä treenaamisesta hauskempaa
Snack Tip: Protein Pudding

Wellness

My Best Tips for a Better Night’s Sleep

Täällä kärsitään vieläkin selkeästi univelkaa viikonlopun kisoista. Näköjään sitä on purskuttanut pelkällä innostuksella eteenpäin kun näin paljon jälkikäteen vielä ramasee. Ramaisemisesta päästäänkin oikein kivana aasin siltana tämän päivän postaukseen eli hyviin yöuniin. Yleiseen jaksamiseen on hyvin nukutuilla yöunilla todella tärkeä merkitys. Huomaan ainakin itselläni, että silloin kun olen nukkunut huonosti, en meinaa jaksaa seuraavana päivänä keskittyä juuri mihinkään ja minun tekee herkästi mieli kaiken maailman herkkuja. Onneksi olen oppinut tunnistamaan milloin herkkuhimoni on väsymyksestä johtuvaa ja milloin ei. Nykyään omistan aivan järkyttävän hyvät unenlahjat, simahdan aina melkein saman tien kun suljen silmäni, mutta se ei ole aina ollut itsestäänselvyys. Viimeisten vuosien aikana olen kehitellyt itselleni toimivat iltatoimet, jotka edesauttavat nukahtamista ja parantavat unenlaatua. Tässä mun vinkkini:

  • Lopetan kofeiinipitoisten juomien juonnin ennen kello kuutta illalla.
  • Yritän välttää intensiivistä treeniä myöhään illalla. Rento kuntosalitreeni on ok, mutta juosten tehty HIIT-treeni on ehdoton nounou. Jooga tai jokin muu palauttava treeni olisi paras vaihtoehto.
  • Syön iltapalaksi hyvälaatuisia proteiineja sekä hiilihydraatteja, jotka helpottavat nukahtamista. Näin en myöskään herää yöllä nälkäisenä.
  • Iltapalan ohella nappaan muutaman magnesiumsitraatti-tabletin. Magnesium parantaa unen laatua.
  • Vältän illalla runsasta veden juontia, sillä en halua herätä keskellä yötä vessaan.
  • Nukun aina vähintään 8 tuntia. Menen sänkyyn noin klo 22.
  • En katso puhelinta enää sängyssä. Sen jatkuvan puhelimen kyttäämisen voisin kyllä lopettaa aikaisemminkin.
  • Luen kirjaa tai kuuntelen Suplaa. Paljon parempi tapa kuin selata kaikki mahdolliset sosiaaliset mediat läpi, sillä niihin kuluu aivan mahdottomasti aikaa.
  • Jos en ole rauhoittunut lukemisesta, keskityn hengittämään 10-15 oikein syvää henkäystä. Se rauhoittaa aina. Toimii myös muissa tilanteissa (esim. kun stressaa :D).
  • Varmistan, ettei kumppani ole vienyt täydellisen muhkeaa tyynyäni.
  • En pidä kelloa makuuhuoneessa, etten vain heräile yöllä tarkastamaan kuinka paljon se näyttää.

Tässä mun vinkit laadukkaalle yöunelle. Jaa kommenttiboksissa sun parhaat vinkkkisi parempaan yöuneen!

Seuraa blogia Facebookissa, InstagramissaBloglovinissa tai Blogit.fissä.

Fitness Outfits

How to Hide Under Sporty Outfit

Olipa hieman tahmea maanantaiaamu näin Fitness Classicin jälkeen! Eipä jaksanut tämä likka pukea edes kunnon ihmisten vaatteita töihin kun olin tänään niin naatti tuosta höykytyksestä. Koko viikonloppu meni aivan hujauksessa kun olin vuorotellen joko Noccon ständillä tai Sonjan kisahuoltajana. En ole ikinä ennen huoltanut ketään vaikka olen useampaan otteeseen itsekin kisannut. Huoltaminen on kisaamiseen verrattuna todella erilaista. Siinä saa aivan erilailla stressata toisen puolesta. Sonjalla esimerkiksi jäi takareiteen karmeat valkoiset läikät makuualustasta (väri imeytyi niistä kohtaa alustaan) ja mun piti luonnollisestikin korjata väri täydelliseksi. Meillä ei ollut omaa väriputelia ollenkaan mukana, sillä Sonja oli erikseen käynyt suihkurusketuksessa. Sain onneksi lainaksi ProTania, mutta läikät eivät peittyneet sillä millään. Sen jälkeen pistin kauhuissani Sonjan avopuolisolle Jevelle viestiä, että mitäs nyt tehdään ja sieltä tuli neuvo, että kyllä ne sitten kisaöljyillä tasoittuu. Noh, eipä auttanut öljykään. Hiki vaan valui mun otsalta kun edelleen oli törkeät läikät takareisissä… Sonja siinä katseli mua tyynen rauhallisesti ja minä esitin parhaani mukaan todella rauhallista huoltajaa, vaikka sisältä olin aivan kauhuissani kun en tiennyt mitä seuraavaksi kokeilisin 😀 Onneksi sain Bettina Gräsbeckiltä lainaksi JanTanaa ja se auttoi. Luojan kiitos!

Huoltajan tärkein tehtävä on pitää takahuoneessa homma hanskassa (tai ainakin uskotella niin), jotta kilpailija voi rauhallisin mielin valmistautua kisaan ilman mitään stressiä siitä, että nyt ei homma toimi. Uskalsin itse asiassa kertoa tästä Sonjalle vasta body fitness-kisan illalla ja hän ei ollut huomannut mitään 😀 Oli vain katsellut, että näyttääpä väri pahalta ja sitten vain luottanut siihen, että hoidan homman kun olin kerta niin rauhallinenkin siinä. Aika hyvin siis esitin!

Itselle jäi viikonlopusta todella hyvä, ehkä jopa hieman euforisen onnellinen fiilis päälle. Meillä on niin hyvä porukka Noccolla kasassa, että nuo messut eivät tunnu yhtään työltä, kun on jatkuvasti niin hauskaa ja siinä tapaa samalla niin siistejä tyyppejä. Tutustuin mm. ruotsalaiseen Denice Mobergiin, joka on aivan supersöötti tyttö. Tänään oli vähän tylsää palata omaan arkeensa tuollaisen reissun jälkeen. Superpaljon muuten kiitoksia kaikille, jotka tulitte Noccon ständille moikkailemaan mua. Olette ihania! <3

Myöhempi edit. Sonjan postauksen kisoista löydät täältä. Kannattaa käydä lukemassa!

Jos tykkäät seurailla mun tekemisiä blogin kautta, laita blogi seurantaan esimerkiksi Facebookissa, InstagramissaBloglovinissa tai Blogit.fissä.

Fitness Food

Nocco Omena & Fitness Classic

Ääk, täällä on kauheat pakkailut päällä, kun lähden viikonlopuksi Helsinkiin Fitness Classiciin. Kisaamaan en tietenkään ole tällä nykyisellä olomuodolla menossa, mutta lavan läheisyyteen kuitenkin eli huoltohommiin Sonjalle. Sonja kilpailee lauantaina ensimmäistä kertaa body fitness-kategoriassa beginners-sarjassa ja sunnuntaina yleisessä bikini fitnessissä. Saatanpa pyöriä jonkun hetken Noccon ständilläkin maistattelemassa ihania uutuuksia. Noccolta on tullut keväällä uutuutena tämä kofeiiniton omena ja piristävä Caribbean-maku. Caribbeania en ole itse vielä ehtinyt maistamaan (kuulemma todella hyvää sekin), mutta omenasta tuli hetkessä suosikkini. Se on todella maultaan todella raikas ja virkistävä.

Jos joku teistä ei vielä tiedä, Nocco on ennen treeniä käytettävä aminohappojuoma. Se sisältää BCAA:ta 3 g (kofeiinittomissa 5 g) sekä paljon muita vitamiineja, kuten B6-, B12-, D-vitamiinia sekä biotiinia ja niasiinia. Lisäksi siinä on virkisteenä kofeiinia, joten sen vuoksi sitä suositellaan ennen treeniä käytettäväksi treenijuomaksi nimenomaan sen virkistävan vaikutuksen vuoksi. Kahviakin toki voi ennen treeniä juoda, mutta en itse ainakaan tykkää kahvin mausta 😀 Multa kysytään usein onko Nocco palautusjuoma. Sitä se ei varsinaisesti ole, sillä siitä puuttuu palkkarin ominaisuudet kun siinä ei ole heraa ja hiilaria. Noccoa voi ostaa melkein mistä tahansa peruskaupasta sekä tietysti Fitnesstukulta*. Nuo kaksi uutuusmakua eivät ole kaikkialle edes myyntiin. Omenaa on myynnissä R-Kioskeilla, Fitnesstukulla ja kuntosaleilla, jotka ovat etukäteen tilanneet sitä omiin valikoimiinsa. Caribbeania löytyy rajoitetun ajan ainakin Fitnesstukulta, joistakin Keskon myymälöistä (Turussa Citymarket Kupittaa) ja hyvinvarustelluilta kuntosaleilta.

Oi vitsit, on varmasti aivan huikea viikonloppu tulossa! Odotan jo innolla, sillä olen ensimmäistä kertaa huoltohommissa jännittämässä toisen kilpailijan puolesta. On ollut todella hienoa seurata hänen kisadieettiään näin läheltä. Nyt kun olen seurannut toisen dieettiä täysin ulkopuolisen silmin, olen oppinut kisadieettaamisesta myös valtavasti itse. Kropasta näkee esimerkiksi aika selkeästikin sen, milloin se vaatii tankkausta ja milloin treenin keventäminen tulee tarpeeseen. Sitä on kun itse painanut dieetillä vain entistä kovempaa hommia ja stressannut siitä kun mitään ei tapahdu, vaikka höllääminen olisi siinä tilanteessa mahdollisesti paras vaihtoehto. Ensi kerralla olen dieetin suhteen sitten kaikin puolin viisaampi 😉

Tulkaahan Fitness Classicissa nykäisemään hihasta! Kiinnostaisiko teitä video kilpailuista? Voitaisiin mahdollisesti Jeven ja Sonjan kanssa kuvata vlogimainen yhteisvideo kisaviikonlopusta.

*Sisältää mainoslinkkejä

Seuraa blogia Facebookissa, InstagramissaBloglovinissa tai Blogit.fissä.
css.php