Farkkuhaalari – Hot or Not?
Voitko Sä Hyvin?
Treeniviikkoni – Miten Treenaan Nyt?
Tarpeeksi Tavaraa
Käynnistymisvaikeuksia Loman Jälkeen
10 Havaintoa Lontoosta

5 tapaa tehdä treenaamisesta hauskempaa

Motivoidu ennen treeniä

Meillä kaikilla on niitä päiviä, jolloin treenaaminen ei kauheasti innostaisi, mutta jollain tavalla me aina itsemme sinne salille raahaamme. Jos treenifiilis meinaa olla mielialan mukainen, eli hieman laiska ja saamaton, kokeile motivoitumista. Mieti nyt etukäteen mitkä asiat saavat sulle sellaisen fiiliksen, että pitäisi päästä heti treenaamaan. Videot, tietynlainen musa tai jotain muuta? Itse saatan kuunnella autossa lempparirockia kovalla (täysillä) tai sitten uppoudun ennen treeniä hetkeksi katselemaan salin aulan sohvalla treeni- tai kisavideoita, joista mulle tulee samantien sellainen fiilis, että nyt mä menen ja teen parhaani.

Älä tee treenistäsi liian helppoa

Joskus on ihan kiva treenata kaikki lempiliikkeet yhdessä treenissä, mutta esimerkiksi mun kohdalla se ei ole pitkällä aika välillä kannattavaa. Jään silloin helposti omalle mukavuusalueelleni, jolloin treenistä tulee vain läpsyttelyä eikä se kehitä mihinkään. Kun treeniin suunnittelee pari oikeasti haasteellista osuutta, siihen saa kokonaisuudessaan ihan erilaisen tsempin ja keskittymiskyvyn päälle. Ja kuinka hyvä fiilis siitä tuleekaan kun on ylittänyt itsensä! Jos itsensä puskeminen tuntuu tuskalliselta, katso seuraava kohta.

Treenaa kaverin kanssa

Joskus kaverin kanssa treenailu menee pelkästään kuulumisten vaihdoksi, mutta kun sovitte treenin pelisäännöt etukäteen (ei turhaa jauhantaa, enemmän tsemppaamista, hieman pienimuotoista kettuilua, mikä vaan teillä parhaiten toimii), treenistä tulee aivan varmasti loistava! Treenaan itse esimerkiksi joka viikko kaverin kanssa etureisitreenin läpi, sillä en saisi yksin puskettua treeniä niin hyvin eteenpäin kuin toisen kanssa. Ai niin, ja vihaan myös sitä viiltävää etureisitreeniin liitettävää lihaskipua, joten toisen tuki tulee ehdottomasti tarpeeseen. Parhaimmat treenit saa aikaan yleensä ”samantasoisen” treenaajan kanssa, kun kummallakaan ei mene uuden opetteluun aikaa, vaan päästään heti kunnolla treenaamaan.

Treenaa valmentajan kanssa

Välillä on hyvä käydä valmentajan tai personal trainerin pakeilla päivittämässä omaa tietouttaan ja treeni-intensiteettiään. Uudet opit, tekniikat ja variaatiot eivät tule aina edes mieleen, joten joskus on kiva maksaakin siitä ilosta, että joku opastaa treenissä. Olen treenannut nyt valmentaja-Minnan lisäksi parin viikon välein Jeve Ojalan kanssa. Saan vedetyistä treeneistä aina ihan huippupaljon irti ja hyvä treenivire pysyy korkealla. Suosittelen kokeilemaan!

Tee lempparibiiseistäsi soittolista

Viimeinen kohta, mutta ei missään nimessä vähäisin, sillä mikä toisi paremman fiiliksen kuin bileet omissa kuulokkeissa? Olen tehnyt useamman eri listan Spotifyihin, joista sitten valitsen mielialan mukaan. Mut saattaakin usein nähdä laulamassa kesken sarjan tai muuten vain tamppaamassa jalkaa musiikin tahtiin 😉 Spotifyilla on muuten sellaisia Oma Mix-soittolistoja, jotka on rakennettu kuuntelemasi musiikin mukaan. Ovat todella hyviä listoja!

Puuttuuko listasta jokin olennainen kohta, joka saa juuri sun treenistä paremman?

Seuraa blogia Facebookissa, InstagramissaBloglovinissa tai Blogit.fissä.

Vastaa

css.php