Archive

syyskuu 2017

Browsing

Lomasuunnitelmia – Italia täältä tullaan!

Heippa! Tuntuu, että syyskuu on mennyt niin nopeaa, vastahan oli heinäkuu ja elokuu. Syyskuussa mulla oli tarkoitus ehtiä päivittelemään blogia tiheämpään tahtiin, mutta reisille on suunnitelmani mennyt. Olisi ollut kiva kuvata ja editoida lisää treenivideoita, mutta nyt kun Catie on Balilla, koen jotenkin staattisen, paikallaan olevan videokuvan epäinspiroivaksi editoida, enkä ole tästä syystä saanut aikaiseksi tehdä uusia videoita. Voisko joku tulla kanssani treenailemaan ja samalla kuvailemaan niitä? 😀

Olen tosiaan lähdössä lauantaina perheeni kanssa Italiaan, mutta en ole ehtinyt yhtään fiilistellä reissua, kun olen kiireissäni vain ryntäillyt joka paikkaan suuna päänä. Suunnitelmissa on siis lentää Venetsiaan, josta sitten lähdetään pienelle reissulle Garda-järven ympäristöön, Veronaan ja mahdollisesti myös Alpeille. Venetsiassa tulemme vietttämään vain päivän tai pari, mutta se ei haittaa, sillä olen käynyt Venetsiassa useampaan otteeseen. Odotan matkalta ehkä eniten Alppien ympäristöä, sillä noin pohjoinen Italia ei ole minulle vielä kovin tuttua seutua.

Todennäköisesti treenailut jäävät reissulla vähemmälle, sillä treenit voivat olla aikataulullisesti erittäin hankala järjestää jos asunnon vieressä ei satu olemaan kuntosalia. Vaikka olen aikuinen ihminen, en mielelläni lähde tuolla yksin seikkailemaan minnekään, varsinkaan kun majoituksemme ei sijaitse millään kaikkein turvallisimmalla alueella. Kävelyä sen sijaan tulee varmasti sitäkin enemmän harrastettua. Ostin tätä reissua varten uudet Adidaksen lenkkarit*, joita olen kuolannut jo pidemmän aikaa. Kunnon kävelykengät ovat tällaiselle reissulle aivan must.

Oletteko te käyneet Gardalla tai Veronassa? Missä siellä kannattaa käydä ja mitkä turistikohteet kannattaa kiertää kaukaa? Aikomuksena on matkustaa junalla Venetsiasta Gardalle, kierrellä Veronassa Romeon ja Julian jalanjäljissä sekä tuoda kotiin hyvää oliiviöljyä sekä balsamicoa.

Kuvat: Laura Lövgren
Sisältää mainoslinkkejä*

Seuraa blogia FacebookissaInstagramissaBloglovinissa tai Blogit.fissä.
Liity myös Youtube-kanavani tilaajaksi.

Terveelliset ja epäterveelliset tapani – Kukaan meistä ei ole täydellinen

Moikka! Mietiskelen usein hyvinvoinnin merkeissä olisiko elintavoissani petrattavaa ja voisinko tehdä jotain paremmin. Väitän, että perusasiat ovat kohdallani erittäin hyvässä balanssissa, mutta ei ole yksi tai kaksi kertaa kun joku yllättyy kertoassani, että myös minulla on epäterveellisiä tapoja. Kenellä nyt ei olisi, ihmisiähän me vain ollaan! Joillekin napostelu ja herkut ovat se ykköspahe, toisille tupakointi ja liikkumattomuus. Koska kaikkia paheita ei ole edes mielekästä poistaa elämästä, on tärkeintä löytää se kultainen keskitie, jossa on hyvä tasapainotella.

Terveelliset tapani

Syön paljon kasviksia päivittäin

Syön noin 5-6 kertaa päivässä ja se puoli kiloa tulee helpolla täyteen päivässä. Tykkään muutenkin kokkailla kasviksista kaikkia lisähöystöjä, ne tuovat ruokaan vain niin paljon makua! Tämän hetkisiä suosikkejani ovat tomattikastikkeeseen tehty Stroganoff paprikalla ja kesäkurpitsalla sekä kanttarelli-sipuli-lehtikaalisekoitus. Kasvisten lisäksi tulee syötyä paljon marjoja ja hedelmiä.

Juon paljon vettä

Juon aamulla yleensä heti herätessäni puoli litraa vettä ja työpäivän aikana tyhjenee 1,5 litran vesikannu. Tämän lisäksi tietysti treenin aikana juodut nesteet. Päivässä kuluu helposti vettä 3-4 litraa.

Syön terveellisiä rasvoja

Lisään useamman aterian kylkeen hyviä rasvoja, sillä ruokani ovat loppujen lopuksi hyvin vähärasvaisia. Yleensä käytän laadukasta oliiviöljyä (ei sellaista kitkeränmakuista), mutta välillä vaihdan öljyt pähkinöihin, avokadoon tai johonkin muuhun hyvään rasvanlähteeseen.

Treenaan monta kertaa viikossa

Treenaan melkein joka päivä, sillä kehoni kaipaa liikettä. Huomaan olevani paljon virkeämpi treenipäivinä kuin sellaisina, jolloin en liiku. Liikkuminen lievittää omalla kohdallani hyvin myös stressiä, joten en voisi edes kuvitella jääväni paikoilleni työpäivän jälkeen.

Yritän aina nukkua mahdollisimman paljon

Panostan uneen ja nukkumiseen yleensäkin. En kuku illalla myöhään hereillä, vaan pyrin olemaan yhteentoista mennessä nukkumassa. Nukun öisin keskimäärin 8-9 tuntia.

Kengät: Timberland 6 Inch Premium Whey täältä*

Epäterveelliset tapani

Olen huono venyttelemään

Vaikka olen nyt lähiaikoina panostanut kehonhuoltoon hieronnan merkeissä, unohdan harvinaisen usein venytellä, vaikka se olisi mitä parhainta kehonhuoltoa. Illalla voisi hyvin venytellä hetken vaikka TV:tä katsellessa, mutta tämä tuppaa unohtumaan.

Juon alkoholia

Tämä ei ehkä ole pahin epäterveellinen tapani, sillä juon alkoholia loppujen lopuksi aika harvoin. Dieetillä en tosiaan juo ollenkaan, mutta normaalisti en kieltäydy lasista viiniä tai skumppaa.

Juon kofeiinipitoisia juomia melkein päivittäin

En pidä kahvian mausta eikä lämpimät juomat aina houkuttele, joten tyydyn hörppimään kofeiinipitoisia juomia.

Istun päivittäin aivan liian pitkiä aikoja

Tämä on varmaan suurin paheeni. Istun töissä päivittäin tietokoneella noin kahdeksan tunnin ajan sekä illalla saatan vielä kirjoitella blogia. Tästä kertyy viikossa erittäin paljon istuttuja tunteja, joita ei muutaman tunnin urheilusuorituksella niin vain nollata. Ihmekään jos on lonkankoukistajat hieman kireällä!

Ulkoilen liian vähän

Kyllä, voisin ulkoilla enemmän luonnossa, sillä tällä hetkellä ulkoiluni rajoittuvat ”kotoa autoon ja takaisin” -ralliin. Silloin kun asuin kotona, meillä oli koira, jonka kanssa tuli kierreltyä paljonkin ulkona. Koiran kanssa ulkoillessa kiinnitti huomiota aina aivan eri tavalla luonnon muutoksiin eri vuodenaikoina, kun nyt taas tulee huomioitua yksitoikkoisesti vain säätiloja.

Loppujen lopuksi tässä hyveiden ja paheiden tasapainossa on tärkeintä elää sellaista elämää, joka tuntuu itsestä hyvältä. Liiallinen nuhteettomuus ja paheiden karsiminen saattaa johtaa jopa elämänlaadun huononemiseen, joten älä mieti niitä turhan paljon. Mieti niitä vain siinä tapauksessa jos ne alkavat haitata elämänlaatuasi. Millaisia paheita sinulla on?

Kuvat: Laura Lövgren
Sisältää mainoslinkkejä*

Seuraa blogia FacebookissaInstagramissaBloglovinissa tai Blogit.fissä.
Liity myös Youtube-kanavani tilaajaksi.

Beauty Corner: The Ohm Collection Deodorant – Alumiiniton jauhemainen deodorantti

Olen päätynyt pintakuivan näppyläisen ihoni vuoksi vajaa puolisen vuotta sitten luonnonkosmetiikan pariin (postausta täällä, täällä ja täällä), jotta näkisin millaisia muutoksia se saa ihossani oikeasti aikaan. Jotenkin olen aikaisemmin pitänyt luonnonkosmetiikkaa sellaisena vähän hipihtävänä vaihtoehtona tavalliselle kosmetiikalle, mutta myöhemmin olen joutunut pöyrtämään puheeni: luonnonkosmetiikkahan voi olla todella laadukasta! Luonnonkosmetiikan saralla on ollut helppo siirtyä ihonhoidosta testailemaan myös muita luonnonkosmetiikan osa-alueita, kuten deodorantteja ja aurinkorasvoja. Mulla on ollut aikaisemmin käytössä alumiiniton mineraalikivideodorantti, mutta koin sen hieman epämiellyttäväksi, sillä se raapi inhottavasti kainaloita ja alkoi käytön myötä kaiken lisäksi haisemaan pahalta. Ja kyllä, laitoin tuotetta aina puhtaisiin kainaloihin.
Tuon mineraalikiven jälkeen mulla on ollut testissä The Ohm Collectionin alumiiniton jauhemainen deodorantti*. Jauhemaisen deodorantin levitys tapahtuu — yllätys yllätys — sormin. Tämä tuntui ensimmäisillä kerroilla hieman hassulta, sillä jauhetta tuli alkuun annosteltua turhankin paljon ja paljailla varpailla lattiaa tallatessa sitä jäi jalkapohjiinkin kiinni. Muutaman käyttökerran jälkeen äkkäsin, että kantta pyörittäessä siitä löytyy useampi erilainen annosteluvaihtoehto. Ja noin — yliannostelu jäi siihen. Tämän jälkeen deodorantti on ollut todella riittoisa.
The Ohm Collectionin deodorantin ehdottomiin plussiin kuuluvat nämä ominaisuudet:
– Deodorantin kuivumista ei tarvitse odotella, sillä se on jo kainaloihin taputeltaessa kuivaa.
– Deodorantti on jo levitystavaltaan sen verran hygieeninen, että sen voi jakaa kämppiksen tai kaverin kanssa.
– Deodorantti on alumiiniton, joten se ei tuki kainalon imusolmukkeita.
– Normaalissa käytössä tehokas ja estää hajuhaittoja aiheuttavien bakteerien lisääntymistä iholla.
– Pakkaus on kierrätettävä ja sisältö muutenkin luonnonmukaista ja vegaanista.
– Paljon ihania tuoksuvaihtoehtoja, päädyin vaikean valinnan jälkeen Gardenia-tuoksuun.
The OHM Collectionin deodorantin risuihin kuuluvat nämä ominaisuudet:

– Tuote ei kuitenkaan estä hikoilemista, joka tuli näihin tottumattomana hieman yllätyksenä.
– Ruokasooda saattaa ärsyttää joidenkin ihoa (itsellä ei ole ollut ongelmaa)

Oma risu-listani on varsin lyhyt The Ohm Collectionin tuotteen kohdalla eli varsin hyvästä jauhemaisesta deodorantista on kyse. Deodorantti ollut vasta suhteellisen lyhyen aikaa Suomessa myynnissä, mutta on ehtinyt sillä aikaa kerätä kehuja niin kauneuslehdiltä kuin käyttäjiltään.

Ihan omaksi suosikikseni deodorantti ei yltänyt treenipäivinä juuri hikoilemisen vuoksi, mutta taitaa olla niin, että alumiiniton deodorantti ja hikoilemattomuus eivät taida kulkea käsi kädessä. Enkö olekin ymmärtänyt oikein? Hikoilua estävien antiperspiranttien tehoaineena käytetty alumiini on joskus yhdistetty mm. syöpiin ja Alzheimerin tautiin, joten jää oman arvomaailman varaan minkätyyppinen deodorantti on eniten omaan mieleen. Millaista deodoranttia sinä käytät?
Psst. Tuo saman sarjan aurinkovoide* on muuten aivan loistava. Kannattaa ehdottomasti tutustua jos kiinnostaa vaihtaa perinteiset kemikaalisen suojan antavat (kroppaan imeytyvät nanopartikkelit ja luontoa tuhoavat) aurinkorasvat fysikaalisen suojan antavaan aurinkorasvaan.
tuotteet saatu Sisters Beauty Shopista*

Seuraa blogia FacebookissaInstagramissaBloglovinissa tai Blogit.fissä.
Liity myös Youtube-kanavani tilaajaksi.

css.php