Archive

toukokuu 2017

Browsing

Farkkuhaalari – Hot or not?

*Sisältää mainoslinkkejä

Kesä on vihdoin täällä ja mua alkaa pikkuhiljaa kutkuttelemaan ensimmäinen kokonainen kesälomani. Viime vuonna mulla oli ensimmäistä kertaa työurallani palkallista kesälomaa kolmen viikon verran, josta ensimmäinen viikko hurahti cheerleadingin EM-kisoissa Wienissä ja Rooman lemmenlomalla. Tämän vuoden lomalle mulle ei ole ehtinyt kertyä vielä kummempia suunnitelmia kuin juhannus mökillä ja Ruisrock. Näiden lisäksi vähän houkuttaisi lähteä reissuun esimerkiksi Barcelonaan, mutta matkakaveri puuttuu vielä.  Ehkä tosin tyydyn tänä vuonna kotikaupunkimatkailuun, sillä onhan Turku todella kaunis kesäkaupunki. Esimerkkinä nämä Tuomiokirkkopuiston ympärillä olevat rakennukset, joiden lähistöllä käytiin Petrin ja Annen kanssa kuvailemassa nämä asukuvat. Kannattaa muuten laittaa Annen blogi seurantaan jos tykkää muun muassa sisustusjuttuja seurailla. Annella on niihin aivan käsittämättömän hyvä silmä.

Meikissä:
Kulmakarvat // NYX Professional Makeup* (lempikulmatuote)
Huulet // NYX Professional Makeup tämä* ja tämä*

Farkkuhaalari – Yay or Nay

Asukuvista puheenollen, mitä olette mieltä farkkuhaalaristani? En voinut olla ostamatta tätä Lontoosta, sillä se oli niin suloinen. Vaikka ensiajatuksissani pyörivätkin rakas 90-luku sekä oma lapsuus lappuhaalareineen, kukkahousuine ja donitsiponnareineen, mun oli pakko saada tämä. Siis aivan pakko. Mietin muutaman päivän ajan käyttäisinkö farkkuhaalaria oikeasti ennen kuin ostin sen. Onneksi ostin. Se on niin mukava päällä. Töissä mua on kutsuttu leikkimielisesti jo Hill Billyksi ja maalaistalon emännäksi (vain kumpparit puuttuu), mutta mun mielestä tämä on vain niin hauska. En tosin ole varma imarteleeko se leveää lantioani parhaalla mahdollisella tavalla, mutta mitä pienistä. Pukeutumisen kuuluu olla hauskaa!

Farkkuhaalari on mulle vähän kuin otsatukan leikkaaminen myöhemmin uudestaan. Lapsuudesta jäi paha yliannostus ja vihasuhde, mutta auta armias kun aika kului. Kymmenen vuotta myöhemmin sellainen piti taas saada. Ei hyvä idea. Varsinkaan jos otsalla on kahdet pyörtyäiset, jotka viskovat otsatukan automaattisesti etelään ja länteen. Sitä oli turha tököteillä saada asettumaan täydellisesti eli se siitä siististä ja tasaisesta otsatukasta. Käyköhän mulle myös lappuhaalareiden kanssa näin myöhemmin? Olen nyt niistä hyvin innoissani, mutta myöhemmin näitä kuvia selatessani saatan miettiä miksi ihmeessä ostin sellaiset 😀

Ainakin vielä olen tyytyväinen farkkuhaalariini sekä muihin Lontoo-ostoksiin. Ostin sieltä melkoisen kasan kesävaatteita, sillä tarjonta oli yksinkertaisesti vain niin hyvä. Mukaan lähti farkkuhaalareiden, pliseeratun maksihameen ja tuhannen röyhelöpaidan lisäksi loppujen lopuksi yhdeksät kesätossut. Puolustukseni kaikki niistä ovat sellaisia, joiden hankkimistä olen miettinyt jo ennen matkaa 😀 Meinasin saada niistä matkaseuraltani hieman nuhteita kun matkalaukkuja pakattiin.

Millaiset ovat teidän suosikkikesävaatteenne ja mitä ette pitäisi mistään hinnasta? Ja mites, onko farkkuhaalari teidän mielestänne yay or nay?

 

Neule // Lontoo
Farkkuhaalari // Primark (myös täältä*, täältä* tai täältä*)
Loaferit // Lontoo

Seuraa blogia Facebookissa, InstagramissaBloglovinissa tai Blogit.fissä.

Voitko sä hyvin?

Treenitoppi ja -liivit H&M // Legginssit BoomBody Store // Juoksulenkkarit ASICS Gel-Kayano 23 (eri värisinä täältä*)

Tämä päivä on mulle aivan erityinen, sillä saan toimia Kuukauden bloggaajana Facebookin Nordic Style & Beauty -ryhmässä. Tuo ryhmä on mulle todellinen inspiraation lähde, sillä kaiken urheiluhömpötyksen ohella rakastan pukeutumista ja muutenkin laittautumista. Arkena pukeudun yleensä hyvinkin tylsästi mukaviin vaatteisiin, mutta auta armias kun lähdetään juhliin! Laittautumisessa menee helposti se kolme tuntia hiustenlaittoineen ja meikkeineen 😉 Näistä en ole tänne juurikaan kirjoitellut, sillä blogini aihepiiri käsittelee pääasiassa liikuntaa ja mielen hyvinvointia, mutta katsotaan jos tässä saisi lähiaikoina toteutettua tuohon aiheeseen sopivan liikkujan kauneudenhoito-postauksen.

Tällä hetkellä keskustellaan ja kirjoitellaan hyvin paljon kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Aiheesta tuskin keskusteltaisiin niin paljon, jos hyvinvoinnin puute ei olisi ongelma. En itsekään aina pysty sanomaan elämäni olevan jatkuvasti täydellisessä balanssissa (hei ihmisiä me kaikki vaan ollaan) ja juuri sen vuoksi pohdiskelenkin näitä asioita. Milloin viimeksi sä olet pysähtynyt ja kysynyt itseltäsi miten voit? Niin kuin silleen ihan rehellisesti.

Hyvinvointi

Hyvinvointi ja hyvä olo eivät ole niin yksioikoisia asioita kuin niiden luulisi olevan, sillä hyvinvointi koostuu monen tekijän summasta. Listasin alle kuusi erilaisia hyvinvoinnin osa-alueita, jotka vaikuttavat siihen miltä meistä yleisesti tuntuu. Nämä kuusi osatekijää ovat niin tiukassa riippuvuussuhteessa keskenään, että aina ei pysty edes määrittelemään mistä yksi osa-alue alkaa ja mihin se päättyy. Mutta kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kannalta olisi ehdottoman tärkeää, että ne olisivat keskenään tasapainossa. Mitä jos pysähtyisit hetkeksi miettimään ovatko nämä elämäsi osa-alueet balanssissa?

Fyysinen hyvinvointi

Miten sun kehosi voi? Liikutko riittävästi, nukutko ja syöt hyvin, jotta jaksat tehdä päivän askareet? Vai onko sulla jatkuvasti sellainen vetämätön olo, kun energiatasot ovat alhaalla eikä mitään meinaa jaksaa tehdä loppuuun?

Henkinen hyvinvointi

Onko elämäsi tasapainossa? Elätkö sellaista elämää, jota itsekin arvostat? Vai käytätkö jatkuvasti henkisiä voimavarojasi negatiivisiin asioihin, jotka kuluttavat päivittäistä jaksamistasi? Kirjoittelin esimerkiksi Tarpeeksi tavaraa-postauksessa kuinka jatkuva sekasotku kuluttaa mun energioita.

Sosiaalinen hyvinvointi

Millainen ihmissuhdeverkosto sulla on? Miten huolehdit siitä, että elämäsi tärkeimmät ihmiset säilyvät rinnallasi? Käytkö kavereiden kanssa kahvilla tai perhettä moikkaamassa? Vai tunnetko itsesi kenties yksinäiseksi?

Emotionaalinen hyvinvointi

Kuinka tyytyväinen olet tunne-elämääsi? Onko tunne-elämäsi yhtä vuoristorataa vai tappavan tasainen? Kumpaa haluaisit sen olevan?

Älyllinen hyvinvointi

Saatko tarpeeksi älyllisesti vaativia haasteita? Pääsetkö esimerkiksi kehittämään itseäsi työssäsi tai opiskeluissasi? Itse nautin suuresti siitä kun pääsen opettelemaan jotain aivan uutta. Toisaalta työssäni on myös erittäin tarpeellista kouluttautua ja opetella uusia asioita, sillä IT-ala kehittyy jatkuvasti.

Taloudellinen hyvinvointi

Viimeisenä listauksessa, mutta ei todellakaan vähäpätöisimpänä, sillä rahahuolet todella kalvavat hyvinvointia. Isoäitini sanoin: ”Raha ei tuo onnea, mutta kyllä se elämää helpottaa.” Onko sun tulot ja menot balanssissa? Vai alatko hyvissä ajoissa ennen palkkapäivää laskemaan kuinka monella sentillä sitä makaronia saakaan?

Hyvinvointibloggarina huolestun suuresti siitä, että tämän hetken liikunta- ja laihdutusinnostuksessa otetaan tavoitteeksi useimmiten pelkästään fyysisen hyvinvoinnin parantaminen, kun ongelmat voivat olla lähtöisin jostain aivan muualta. Onhan se toki helpompaa lähteä karsimaan lautaselta tavaraa tai lisäämään liikuntaa kuin karsia ympäriltään negatiivisesti vaikuttavat ihmiset kuin lähteä pohtimaan syvällisemmin mistä kaikki saa alkunsa. Tämän postauksen ideana on siis osoittaa, että olemme varsin monimutkainen kokonaisuus ja ettei se vika ole aina siellä missä se näyttäytyy, vaan se voi olla seuraus jostain aivan muusta. Ei ole siis yhtään turhaa tai itsekästä pohtia perinpohjaisesti omaa elämääsä ja tehdä sille jotain jos kaikki palikat eivät ole kohdillaan. Tehdään siis enemmän niitä asioita, joista nautimme ja karsitaan negatiiviset asiat minimiin. Muista, että sulla on vaan yksi elämä ja sä voit päättää miten sä haluat elää sitä.

Jos tykkäät seurata mun blogia, klikkaa ihmeessä itsesi mukaan matkaan esimerkiksi Facebookissa, InstagramissaBloglovinissa tai Blogit.fissä. Ai niin ja jos tykkäsit tästä postauksesta, älä unohda klikata otsikon alapuolella olevaa sydäntä tykkäyksen merkiksi!

*Sisältää mainoslinkkejä

Lue myös aiheeseen liittyvä postaus ”Pitäiskö sun laihduttaa?

Treeniviikkoni – Miten treenaan nyt?

Näitä kuvia katsellessa ei voi miettiä muuta kuin että IR ei tekisi yhtään pahaa kun väri on niin lumikin valkoinen 😀 Mutta asiaan! En ole pahemmin blogiin tai minnekään muuallekaan kirjoitellut tarkemmin miten treenaan tällä hetkellä, joten tässä tulee! Päiväni ovat kuluneet nyt jo hyvän tovin (kuinkakohan monta vuotta?) kaavalla aamulla töihin, töiden jälkeen salille ja sieltä kotiin. Välttelen tarkoituksella töiden jälkeen kotona käymistä, sillä bussilla liikkuessa jämähtäisin aivan varmasti sohvan nurkkaan, koska nuo aikataulut nyt ovat mitä ovat. Liikunnasta on muodostunut vuosien varrella niin rutiininomaista, että sitä osaa jo  todella kaivata jos ei jostain syystä pääsekään liikkumaan. Harvemmin on tosin niitä päiviä kun treeni tulee kokonaan skipattua. Silloin on joko oikeasti kipeänä tai  oikeasti todella kiireinen, eikä saa millään järjestettyä aikatauluja kohdilleen. Tällä hetkellä minulla on siis valmentajani Minnan suunnittelema viisijakoinen ohjelma, joka tarkoittaa viisi salitreeniä viikkoon, ja jonka lisäksi teen yhden palauttelevan treenin uinnin/vesijuoksun muodossa.

Maanantai – selkä ja hauis

Maanantaina treenaan selän ja haukset. Tämä treeni on ehkä mun viikon lempitreenini. Mulla hermottuu vahvojen trapsien vuoksi latsit hieman heikosti, joten olen aina hyvin innoissani kun pääsen ns. harjoittelemaan niiden treenaamista. Joudun latseille kohdistetuissa liikkeissä pitämään painot vielä suhteellisen matalina, jotta saan pidettyä tekniikan oikeanlaisena enkä yritä repiä liikettä pakosti väärällä lihaksella. Dominoivat lihakset tekevät helposti tämän työn jos ei ole tarkkana. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä ettei raskailla painoilla voisi treenata! Kyllä voi ja pitääkin. Vähintäänkin silloin kun liike menee oikeaan paikkaan. Latsit eivät aktivoidu mulla niin hyvin esimerkiksi alataljassa, mutta yhden käden kulmasoudussa sitäkin paremmin.

Tiistai – rinta ja olkapäät

Myös yksi lempitreeneistä kun olen tosta penkkaamisesta muutenkin innostunut. Ja olkapäitähän nyt on aina kiva tehdä. Mulla kun tuo hartialinja ei ole mikään mahdottoman leveä, pyöreät olkapäät tuovat fysiikkaan hieman levyttä raskaiden jalkojen rinnalle. Yläkroppaan voisin mielestäni muutenkin saada vielä hieman lisää massiivisuutta lihasmassan muodossa.

Keskiviikko – etureidet

Tämä on se treeni viikosta, jolloin tarvitsen eniten keräilyä ennen treeniä. Reidenojennuksia, hack-kyykkyä ja askelkyykkyjä, hyi yök! Tämä on tosin yksi niistä treeneistä, jonka tekemisen jälkeen on paras fiilis kun on ylittänyt itsensä. Tämä on myös yksi niistä treeneistä, joissa treenikaveri on varsin tarpeellinen.

Torstai – treenivapaa

Torstaisin en tee mitään treenaamiseen liittyvää. Nukun ehkä päikkärit tai kirjoittelen illalla blogia tai teen muita töitä. Niin kuin tänäänkin.

Perjantai – olkapäät ja ojentajat

Viikon toinen olkapäätreeni ojentajien kera. Olen muutenkin aina tykännyt treenata ojentajia, joten tässä on taas yksi treeni, jota aina odotan. Koska #bouldershoulder.

Lauantai – takareidet ja pakara

Lauantai on treenipäivistä yksi mukavampia, sillä voin rauhassa valmistautua koko aamupäivän tähän treeniin. Tämä on keskiviikon ohella yksi viikon raskaimpia treenejä, mutta hyvän jalkatreenin jälkeen sitä tulee kyllä lähdettyä hymyissä suin salilta kotiin. Pyrin ajoittamaan lauantain treenin puolen päivän kieppeille niin on sitten koko ilta aikaa rentoilla.

Sunnuntai – treenivapaa

Viikon toinen päivä, jolloin en treenaa salilla. Tosin käyn sunnuntaina uimassa, mutta sitä ei juurikaan voi kuntoiluksi kutsua. Oon kirjaimellisesti sunnuntaiuimari. Kohdallani uiminen ja vesijuokseminen on lähinnä sellaista palauttelevaa liikuntaa, josta suurin osa ajasta kuluu höyrysaunassa nautiskeluun.

Tällainen on siis mun tämän hetkinen treenijakoni. Millaisella treenijaolla treenaat itse mieluiten? Ja monilajiharrastajat, olisi myös mielenkiintoista tietää kuinka jaottelet treeniviikkonne?

Seuraa blogia Facebookissa, InstagramissaBloglovinissa tai Blogit.fissä.
css.php