Archive

huhtikuu 2017

Browsing

”Pitäiskö Sun Laihduttaa”

Juoksupaita Nike täältä* // Legginssit Superhot // kengät Adidas Superstar (samantyyliset*)

Mun instaan tipahti yksi päivä mielenkiintoinen kommentti: ”Pitäiskö sun laihduttaa? Dieetti tekis hyvää sun vatsamakkaroille.” Ensireaktio oli naurun remakka, sillä kuka urpo lähtee kommentoimaan toisen kuvia noin mauttomasti, oli niissä vatsamakkaroita tai ei. Suljin puhelimen enkä vastannut kommenttiin mitään. Jonkin ajan päästä mua alkoi tietysti kaivertelemaan kuka kommentin oikein kirjoitti. Kuka oli tämä ihminen, joka halusi purkaa omaa pahaa oloaan muihin. Tässä välissä kommentti oli käyty poistamassa. Ei riittänyt kantti seistä omien sanojensa takana. Onneksi itsetuntoni ei ole riippuvainen vatsamakkaroistani. Tunnen itseni ja tiedän varsin hyvin, ettei minun tarvitse olla täydellinen  kelvatakseni. Se olisi aivan liian stressaavaa. Kymmenen vuotta takaperin olisin saattanut ajatellut asiasta hieman toisin. Onneksi olen ehtinyt tässä välissä kasvaa aikuiseksi ja lakata välittämästä mitä muut ovat ulkonäöstäni mieltä. Tämä tosin saattaa kuulostaa ristiriitaiselta kun kerran kilpailen lajissa nimeltä bikini fitness, jossa kisasuoritus punnitaan täysin ulkonäön varaisesti. En jaksa tällä kertaa enempää avata tätä aihetta, mutta yleisesti sinne kisalavalle on turha nousta pönkittämään olematonta itsetuntoa. Se ei nimittäin tule toimimaan.

Mua huolestuttaa suuresti ajatusmaailma, että joku uskoo ulkonäön määrittelevän häntä ihmisenä – kuvittelee, esimerkiksi että olisi paljon onnellisempi viisi kiloa hoikempana, vaikka oikeasti henkisen tasapainon löytämiseen tarvittaisiin jotain aivan muuta kuin kehonmuokkausta suuntaan jos toiseen. On paljon haastavampaa harrastaa itsetutkiskelua kuin keskittyä ulkonäöllisiin seikkoihin. Miten olisi jos keskittyisimme hieman enemmän siihen, että tunnemme itsemme? Millaisista asioista pidämme ja mistä emme pidä? Mitä asioita arvostamme niin työelämässä kuin ystävyyssuhteissa? Mistä asioista suutumme ja miksi sekä mitkä asiat saavat meidät hyvälle tuulelle? Kirjoitin kerran ihan oikeasti näistä tekstin itselleni, jossa jäsentelin omia tuntojani edellä mainistuista tunteista. Oli aika silmiä aukaisevaa.

Meidän arvomme, käytöksemme ja periaatteemme määrittelevät meidät, ei ulkonäkömme. Kun siis tiedät kuka olet ja minne olet menossa, on mielesi tasapainossa. Se jos jokin on täydellistä ulkonäköä tärkeämpää.

Sisältää mainoslinkkejä*

Seuraa blogia Facebookissa, InstagramissaBloglovinissa tai Blogit.fissä.

My Best Tips for a Better Night’s Sleep

Täällä kärsitään vieläkin selkeästi univelkaa viikonlopun kisoista. Näköjään sitä on purskuttanut pelkällä innostuksella eteenpäin kun näin paljon jälkikäteen vielä ramasee. Ramaisemisesta päästäänkin oikein kivana aasin siltana tämän päivän postaukseen eli hyviin yöuniin. Yleiseen jaksamiseen on hyvin nukutuilla yöunilla todella tärkeä merkitys. Huomaan ainakin itselläni, että silloin kun olen nukkunut huonosti, en meinaa jaksaa seuraavana päivänä keskittyä juuri mihinkään ja minun tekee herkästi mieli kaiken maailman herkkuja. Onneksi olen oppinut tunnistamaan milloin herkkuhimoni on väsymyksestä johtuvaa ja milloin ei. Nykyään omistan aivan järkyttävän hyvät unenlahjat, simahdan aina melkein saman tien kun suljen silmäni, mutta se ei ole aina ollut itsestäänselvyys. Viimeisten vuosien aikana olen kehitellyt itselleni toimivat iltatoimet, jotka edesauttavat nukahtamista ja parantavat unenlaatua. Tässä mun vinkkini:

  • Lopetan kofeiinipitoisten juomien juonnin ennen kello kuutta illalla.
  • Yritän välttää intensiivistä treeniä myöhään illalla. Rento kuntosalitreeni on ok, mutta juosten tehty HIIT-treeni on ehdoton nounou. Jooga tai jokin muu palauttava treeni olisi paras vaihtoehto.
  • Syön iltapalaksi hyvälaatuisia proteiineja sekä hiilihydraatteja, jotka helpottavat nukahtamista. Näin en myöskään herää yöllä nälkäisenä.
  • Iltapalan ohella nappaan muutaman magnesiumsitraatti-tabletin. Magnesium parantaa unen laatua.
  • Vältän illalla runsasta veden juontia, sillä en halua herätä keskellä yötä vessaan.
  • Nukun aina vähintään 8 tuntia. Menen sänkyyn noin klo 22.
  • En katso puhelinta enää sängyssä. Sen jatkuvan puhelimen kyttäämisen voisin kyllä lopettaa aikaisemminkin.
  • Luen kirjaa tai kuuntelen Suplaa. Paljon parempi tapa kuin selata kaikki mahdolliset sosiaaliset mediat läpi, sillä niihin kuluu aivan mahdottomasti aikaa.
  • Jos en ole rauhoittunut lukemisesta, keskityn hengittämään 10-15 oikein syvää henkäystä. Se rauhoittaa aina. Toimii myös muissa tilanteissa (esim. kun stressaa :D).
  • Varmistan, ettei kumppani ole vienyt täydellisen muhkeaa tyynyäni.
  • En pidä kelloa makuuhuoneessa, etten vain heräile yöllä tarkastamaan kuinka paljon se näyttää.

Tässä mun vinkit laadukkaalle yöunelle. Jaa kommenttiboksissa sun parhaat vinkkkisi parempaan yöuneen!

Seuraa blogia Facebookissa, InstagramissaBloglovinissa tai Blogit.fissä.

How to Hide Under Sporty Outfit

Olipa hieman tahmea maanantaiaamu näin Fitness Classicin jälkeen! Eipä jaksanut tämä likka pukea edes kunnon ihmisten vaatteita töihin kun olin tänään niin naatti tuosta höykytyksestä. Koko viikonloppu meni aivan hujauksessa kun olin vuorotellen joko Noccon ständillä tai Sonjan kisahuoltajana. En ole ikinä ennen huoltanut ketään vaikka olen useampaan otteeseen itsekin kisannut. Huoltaminen on kisaamiseen verrattuna todella erilaista. Siinä saa aivan erilailla stressata toisen puolesta. Sonjalla esimerkiksi jäi takareiteen karmeat valkoiset läikät makuualustasta (väri imeytyi niistä kohtaa alustaan) ja mun piti luonnollisestikin korjata väri täydelliseksi. Meillä ei ollut omaa väriputelia ollenkaan mukana, sillä Sonja oli erikseen käynyt suihkurusketuksessa. Sain onneksi lainaksi ProTania, mutta läikät eivät peittyneet sillä millään. Sen jälkeen pistin kauhuissani Sonjan avopuolisolle Jevelle viestiä, että mitäs nyt tehdään ja sieltä tuli neuvo, että kyllä ne sitten kisaöljyillä tasoittuu. Noh, eipä auttanut öljykään. Hiki vaan valui mun otsalta kun edelleen oli törkeät läikät takareisissä… Sonja siinä katseli mua tyynen rauhallisesti ja minä esitin parhaani mukaan todella rauhallista huoltajaa, vaikka sisältä olin aivan kauhuissani kun en tiennyt mitä seuraavaksi kokeilisin 😀 Onneksi sain Bettina Gräsbeckiltä lainaksi JanTanaa ja se auttoi. Luojan kiitos!

Huoltajan tärkein tehtävä on pitää takahuoneessa homma hanskassa (tai ainakin uskotella niin), jotta kilpailija voi rauhallisin mielin valmistautua kisaan ilman mitään stressiä siitä, että nyt ei homma toimi. Uskalsin itse asiassa kertoa tästä Sonjalle vasta body fitness-kisan illalla ja hän ei ollut huomannut mitään 😀 Oli vain katsellut, että näyttääpä väri pahalta ja sitten vain luottanut siihen, että hoidan homman kun olin kerta niin rauhallinenkin siinä. Aika hyvin siis esitin!

Itselle jäi viikonlopusta todella hyvä, ehkä jopa hieman euforisen onnellinen fiilis päälle. Meillä on niin hyvä porukka Noccolla kasassa, että nuo messut eivät tunnu yhtään työltä, kun on jatkuvasti niin hauskaa ja siinä tapaa samalla niin siistejä tyyppejä. Tutustuin mm. ruotsalaiseen Denice Mobergiin, joka on aivan supersöötti tyttö. Tänään oli vähän tylsää palata omaan arkeensa tuollaisen reissun jälkeen. Superpaljon muuten kiitoksia kaikille, jotka tulitte Noccon ständille moikkailemaan mua. Olette ihania! <3

Myöhempi edit. Sonjan postauksen kisoista löydät täältä. Kannattaa käydä lukemassa!

Jos tykkäät seurailla mun tekemisiä blogin kautta, laita blogi seurantaan esimerkiksi Facebookissa, InstagramissaBloglovinissa tai Blogit.fissä.
css.php